Hejhej



Gud så länge jag sov idag! Jag klev upp ur sängen för lite mer än 1 timme sen bara.
Visserligen va jag vaken o skapligt pigg vid 9 men visste inte riktigt vad jag skulle upp o göra då tror jag, sen är det så kallt här hemma hos mig på morgonen så man vill inte lämna underbara sängen och duntäcket ;*
Dessutom jobbar jag natt på liljan! Så då har man väl nästan lite rätt att ligga o dra sig lite för länge? :)
Drömde en sån sjuk dröm inatt...
Jag hade precis kommit hem från en skönhetstävling, och där använder vi ju nästan bara högklackat 24/7.
Hur som helst så kom jag hem till Sverige och mamma, och hade tappat känseln i trampdynorna helt på grund av att ha gått i högklackat för mycket.
Så jag berättar det för mamma, då nyper hon mig i foten och frågar om jag känner något. Nää, svarar jag...
Då tar hon fram en liten fruktkniv ni vet och skär ett jack under tån liksom, och frågar - kände du det där då?
Jag svarar nej men kollar under min tå och ser att hon skurit ett djupt jack som liksom delar min tå nästan, sen börjar det blöda men jag känner ingenting!
Jag blir alldeles upprörd och frågar mamma vad jag ska göra med min tå, hon bara "Sätt på ett Compeed- plåster" haha!
Fy tusan vilka sjuka drömmar man kan ha alltså! Vet inte varför jag drömde det där ;p

Idag ska jag inte göra ett jota, så skönt!
Jag ska som max duscha, laga mat och fixa naglarna ;p funderar på att måla dom svarta, de är sniggt!
Men jag vill gå på bio! Det går så mycket bra nu, för mycket bra!
Jag känner att jag måste se Mammut, Benjami Buttons otroliga liv, Changeling, Australia. Det är too much!
Någon som vill gå på bio med mig? :)
Idag har I taket lyser stjärnorna biopremiär, filmen är baserad på en bok skriven av Johanna Thydell.
Det är en story om en ung tjej vars mor är sjuk i cancer men också om dom andra prolemen som innebär att vara tonåring.
Så sjukt bra bok som faktiskt räddade livet på mig när jag en gång hade det som svårast.
Jag va 15 år och hade precis förlorat min pappa. Jag hade ingen ork och energi och all min livslust va helt borta.
Men jag minns hur befriande det va att läsa I Taket lyser stjärnorna. Den fick mig att förstå att det finns hopp och att livet går vidare!
Jag tänker iallafall se den här filmen, mest av allt vill jag se den på bio, men jag tror det kan bli lite svårt när det gäller sällskap... Det är ju en riktig toårsfilm. Men jag måste ju bara se den, eftersom jag älskade den så mycket som ung!
Jag tror jag läst boken minst 3 gånger :)

Nu ska jag dricka upp mitt "morgonkaffe", tänkte precis skriva att de här stunden är nästan den bästa som finns...
När jag precis ätit frulle, dricker mitt morgonkaffe och segar mig lite innan dagen börjar.
Så spillde jag precis kaffe över hela mig.. på mina vita byxor och över min hand! Typiskt.
Ha en bra eftermiddag allihop :)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag skulle vilja se den filmen :) den låter sjuktbra!

2009-01-30 @ 18:52:07
Postat av: Linn

fint skrivet, här under :)

2009-02-02 @ 21:18:29
URL: http://ffamousunknown.blogg.se/
Postat av: peter

inte va du på maserhallen igår =O `?

2009-02-04 @ 15:49:25
Postat av: Mathilda

Nä, var jag inte..Du måste sett någon annan :P

2009-02-04 @ 21:12:58
URL: http://spoyled.blogg.se/
Postat av: Peter

Jo måste ha gjort det, såg en så snygg tjej i jacuzzin som var lik dig =P

2009-02-05 @ 22:02:52
Postat av: Mathilda

Jasså, kanske har jag någon kopia av mig där ute någonstans då, hehe :)

2009-02-05 @ 23:36:53
URL: http://spoyled.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0